Gyakran sérül le a vállad? Hogyan tudsz vigyázni az egyik legsérülékenyebb ízületedre? | Peak Man

Testépítő fájdalom a vállízületben, A fekvenyomás alapgyakorlat - vagy mégsem?

Ezzel együtt a kar többi izma is elvesztheti azon képességét, hogy megfelelően mozgassa a felkarcsontot.

testépítő fájdalom a vállízületben glükózamin-kondroitin előnye

Mikor van szükséged Nekem is rehabilitációs gyakorlatokra? A rotátor köpeny izmainak állapota tehát nagyban meghatározza a vállad sérülékenységét. Éppen ezért a váll stabilitásának növeléséhez, rehabilitációs programhoz a szakemberek olyan gyakorlatokat ajánlanak, melyek célirányosan fejlesztik az ide tartozó izmokat.

testépítő fájdalom a vállízületben a térd gonartrózisának 2 fokos kezelése

Nem kell rögtön műtőt vizionálni! Egy ausztráliai egyetem munkatársai arra voltak kíváncsiak, hogy melyik a legjobb váll rehabilitációs gyakorlat.

testépítő fájdalom a vállízületben az ízületi gyulladás és a térd ízületi tünetei

A rotátor köpeny izmai közül is kiemelten kezelték az úgynevezett supraspinatus izmot, mivel a csoport tagjai közül ez sérül meg a leggyakrabban. Feltételezésük szerint az a legjobb gyakorlat, mely a legjobban képes megdolgoztatni a supraspinatust, de emellett a legkevésbé terheli a környező izmokat, főleg a deltaizmot.

testépítő fájdalom a vállízületben hogyan kell kezelni a csípőreflexeket

A kutatók az öt leggyakoribb rehabilitációs gyakorlatot hasonlították össze. A gyakorlatot végző emberek izomműködését elektródák és EMG készülék segítségével vizsgálták, úgy, hogy összehasonlítható legyen a supraspinatus, valamint a deltaizmok három részének munkavégzése.

Bármelyik edzőteremben vagy akár otthon is elvégezhető gyakorlatok Az öt gyakorlat közel egyforma erővel aktivizálja a váll stabilitásáért is felelős supraspinatust. Ezzel szemben a deltaizmot már nem egyforma terhelés éri: az álló karrotáció D és a fekvő karrotáció E kevésbé terheli a deltaizmokat, mint az oldalemelések A,B és a fekvő karemelés C. Ez az első tanulmány, mely összehasonlította a rotátor köpeny edzésére szolgáló gyakorlatokat.

Vállsérülés kezelése

A kutatók az ígérik, hogy a többi lehetséges gyakorlatot is bevonják egy későbbi kísérletbe. Ezek közül a D és E jelzésűek a testépítő fájdalom a vállízületben a váll rehabilitációjához, a tanulmány szerint.

testépítő fájdalom a vállízületben hogyan lehet kezelni a csípőízület reuma kezelését

Amennyiben vállsérülés után szeretnél visszatérni a sportba, vagy gyakran tapasztalsz válladban fájdalmat, akkor számodra célravezetőek lehetnek az olyan gyakorlatok rendszeres végzése, melyek erősítik az úgynevezett rotátor köpeny izmait.

Egy ausztrál kutatócsoport öt gyakori erősítő gyakorlat közül kiválasztotta, hogy melyik a legmegfelelőbb, arra alapozva, hogy minél inkább dolgozza meg az adott gyakorlat a rotátor köpeny supraspinatus nevű izmát, de minél kevésbé a deltaizmokat. Így arra a következtetésre jutottak, hogy a legjobb gyakorlatok az álló karrotáció D és a fekvő karrotáció E. Kevésbé megfelelő a az oldalemelések A,B és a fekvő karemelés Cmivel ezek jobban terhelik a deltaizmokat, így fájdalomérzet léphet fel.

Még inkább igaz ez idősebb korban, edzetlenül végzett terhelés, vagy túlterhelés kapcsán. A vállat az alkarral összekötő, a könyök hajlításáról és forgatásáról gondoskodó bicepszizom a felkar elülső részén helyezkedik el, mindkét vége inakkal kapcsolódik a csontokhoz. A bicepsz felső végénél lévő ín a váll körül kettéválik egy hosszú és egy rövid fejre. A hosszú fej a vállízületen keresztül halad és az ízület vápájának felső szélén, a rövid fej pedig a lapocka egyik csontnyúlványán tapad. A sérülések leggyakrabban a tapadási pontokon fenyegetik a bicepsz inait.

Kerüld el azt az állapotot, amikor már kezelni kell a válladban jelentkező fájdalmat!